İLÂHÎ ENTE MAKSÛDÎ VE RIDÀKE MATLÛBÎ ne demek?

 (İlâhî ente maksûdî) demek, “Yâ Rabbi, benim hedefim, muradım, maksûdum sensin!” demek… (ve rıdàke matlûbî) demek, “Yâ Rabbi, benim bütün taleb ettiğim, istediğim şey, senin rızana ermek; sen bende…n razı ol diye, onu istiyorum!” demek… Yâni, birincisi ma’rifetullaha işaret ediyor, “Ben ma’rifetullaha sahib olmak istiyorum, Allah’ın arif kulu olmak istiyorum!” demek; ikincisi de, “Allah’ın rızasına, rızâ-i ilâhiye ermek istiyorum!” demek… Prof. Dr. Mahmud Es’ad COŞAN (Rh.A)
07 Mart 2012 tarihinde büyüklerin sözleri sözlerin büyükleridir içinde yayınlandı ve , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin. Yorum yapın.

yolumuz edep yoludur.

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

